Sprievodca

sprievodcaZelený stupeň

  1. Pre moju družinu som usporiadal vedomostný kvíz o našom meste a prírode v jeho okolí.
  2. Na tábore alebo besiedke, dumke som porozprával 3 povesti týkajúce sa nášho mesta a jeho okolia.
  3. Spamäti som nakreslil náčrt mapy centra nášho mesta či obce, správne som pomenoval hlavné ulice, zakreslil hlavné kultúrne pamiatky a významné budovy.
  4. Na nástenku som pripravil informácie o najdôležitejších inštitúciách (stanica prvej pomoci, nemocnica, polícia, hasiči, informačná kancelária) v okolí klubovne – kde sa nachádzajú a ich telefónne čísla.
  5. Sprevádzal som svoju družinu na poznávacej vychádzke mestom a rozprával som im o zaujímavých objektoch (ich význam, história, zaujímavosti…)
  6. Pripravil som družinovú exkurziu do okolia nášho mesta za prírodnými a historickými zaujímavosťami.

Červený stupeň

  1. Ak treba, viem poskytnúť družine informácie o tom, kde sa nachádzajú múzeá, kiná, divadlá, plavárne alebo iné kultúrne a prírodné zaujímavosti v našom meste či okolí našej obce. Viem tiež povedať najvhodnejšie dopravné spojenia.
  2. Naučil som jedného člena družiny orientovať sa vo vlakových a autobusových cestovných poriadkoch.
  3. Vybral som si tri kultúrne pamiatky alebo prírodné zaujímavosti v našom meste a jeho okolí (hrad, park, archeologické nálezisko, jaskyňa, pomník,…). Skúmal som ich históriu a význam, povesti s nimi spojené…
  4. Pre oddiel som pripravil malú hru, v ktorej hráči museli využiť svoje vedomosti o meste a jeho pamiatkach.
  5. Do oddielového časopisu som napísal článok o ľudových zvykoch, obyčajach a folklóre môjho regiónu, prípadne o historických architektonických slohoch a ľudovej architektúre.
  6. Návštevníkov nášho mesta (napr. spriatelený oddiel, zahraniční skauti,…) som previedol po centre mesta, obce alebo okolí a robil im sprievodcu.